Top Rock (TopRocking)
Są to wszystkie ruchy wykonywane na nogach - u góry, bez dotykania podłogi rękoma. Top Rocki są bardzo ważnym elementem Bboyingu, często zapominanym bądź pomijanym. Top Rock bardzo często uznawany jest za wizytówkę b-boya, pokazująca w jaki sposób czuje on muzyke. Alien Ness definiuje Toprock jako "to co robimy, zanim zejdziemy na dół", bardzo często jest swoistym "rozpoczęciem opowieści" prezentowanej przez tancerza.
Drop’s (Drop, GoDown’s) / Back Drop's
Figury pozwalające łączyć Top Rock z innymi elementami. Są do zejścia zejścia z góry do parteru, albo jeszcze prościej - z góry na dół. Są to bardzo ważne kroki pozwalające zachować ciągłość tańca, podczas zmiany poziomów. Należy tutaj wspomnieć o przeciwności Dropów tzw. Back dropach. Back dropy, to ruchy dzięki którym z parteru możemy powrócić do pozycji stojącej nie trącać płynności ruchów.
Down Rock
-
Foot Work Kroki taneczne, najczęściej wykonywane z pozycji przysiadu podpartego, czyli wszystkie kroki w parterze - przy parkiecie. Śmiało można powiedzieć, że to właśnie od Footworku, zaczął się b-boying. Oryginalny Footwork pochodzi z Nowego Yorku, później jednak ewoluował i można wyodrębnić kilka jego "podstyli", Nowojorski, Europejski czy Kanadyjski...Przeczytaj więcej.
-
Floor Rock, Floor Work Ruchy floor rockowenie nie są uznawane, za podstawę footworkową, są jednak nieodzownym elementem b-boyingu. Są to ruchy, wykonywane tuż przy podłodze, leżąc na brzuchu, biodrze czy siedząc na tyłku. Często wykorzystywane jako przejścia, ale są tez osoby które swój styl opierają mocno o prace floor rock.
-
Back Rock Ciężko jednoznacznie określić czy Back rocki są podstawowym elementem. Można jednak tak zakładać sądząc po popularności takiego rodzaju ruchów. Back Rock to ruchy wykonywane w pozycji w której do podłoża dotykają tylko stopy i górna część pleców tancerza. Ruchy te służą często do utrzymywania płynności pomiędzy footworkiem, power movesami, czy floor rockiem. Same w sobie jednak również mają ogromny potencjał.
Freze, Freezes
Są to figury statyczne pozwalające zastygnąć w konkretnej pozycji na kilka sekund. Figury te mogą być wykonywane na każdym poziomie, zarówno w Footworku jak i w Toprocku. Często są utożsamiane z kropką nad „i”, czyli są podsumowaniem całego seta(wyjścia) tancerza. Należy jednak pamiętać, że freezem nie jest każde zatrzymanie się w miejscu by freeze można było nazwać freezem musi on być choć trochę wymagający, pod względem technicznym. Na takie zwykłe pozy breaking ma swoje określenie:
-
Poses - są to po prostu pozy, poprzez które osoba tańcząca breaking, może pokazać swoją pewność siebie, swoje emocje, swoje "ja". Pozy w breakingu są mocno związane z tzw. B-Boy Stance to specyficzny dla tego tańca sposób bycia ukazywany między innymi poprzez właśnie pozy.
Power Moves
Figury rotacyjne. Najefektowniejsza oraz najtrudniejsza część breakingu. Wymagają one dużej sprawności fizycznej, ze względu na ich wysoce akrobatyczny charakter. Wymagają jednocześnie siły, gibkości, kondycji, poczucia ciała w przestrzeni oraz zaangażowania i szczególnie umiejętności samo asekuracji. Przede wszystkim dłuższego treningu niż w przypadku innych elementów. Przykładowe Powery to HeadSpin (kręcenie na głowie) bądź Windmil (kręcenie na barkach) itp.
-
Tricks Tancerze Breakingu czerpią inspiracje z czego tylko się da, między innymi z akrobatyki, parkour'u czy filmów sztuk walki. Efektem tego najczęściej są triki. Wszelkiego rodzaju, akrobatyczne figury które nie koniecznie są elementami B-Boyingu, mają jednak swoje istotne zadanie, podnieść poziom trudności całego wyjścia, a co za tym idzie jego efektowność. Są tez sposobem na pokazanie przeciwnikowi swojego poziomu wytrenowania, spaleniu go swoim poziomem, swoją fizycznością. Działa to na zasadzie "patrz, salto dla mnie to nie problem". W obecnych czasach triki bywają przerobione tak że wyglądają jak element tańca, ale bywają tez po prostu dodatkowym ruchem w jego oryginalnej formie. Są jednak bardzo widowiskowym elementem tego tańca bez, którego nie był by on taki sam.
Kliknij by zobaczyć które Bboyowe ruchy są uznane, za fundamenty Bboyingu