KOMPAS DO NAWIGACJI TWOJEJ ŚCIEŻKI
Autor: Andre Drosha GrekhovTłumaczenie: B-Girl Boogie
Oryginalny tekst: The compass to navigate your path

Kompas
Pierwszy etap moich twórczych sześciu kroków jest chyba najtrudniejszy, najbardziej nieuchwytny. Piękna metafora postępu w swojej karierze tanecznej. Każdy, kto kiedykolwiek próbował coś osiągnąć prawdopodobnie rozumie pojęcie drogi, ale tylko niewielu potrafi sformułować gdzie chcą iść. Nawet jeszcze trudniejsze jest zmuszanie się do dalszych dążeń i przypominanie sobie, dokąd idziesz. Muszę przyznać, że mam zamiar oszukać ten artykuł trochę dla każdego, kto czytał moje holenderskie teksty rozpozna tę formułę, albo lepiej powiedzieć ten kompas, który może pomóc w poruszaniu się po drodze. I już wcześniej przedstawiłem go w jednym z moich artykułów.
Ale zanim położę karty na stół muszę wyjaśnić trochę fabułę tej formuły. Podstawą jest nic innego jak podstawowa analiza tancerza reprezentującego naszą kulturę. I przez to muszę ciągle podkreślać fakt, że uważam każdy taneczny styl street i freestyle'owy jako część jednej wielkiej kultury. Kiedy więc rozbierzemy tradycyjne granice powiedzmy bboyingu, krumpu lub house dance nadal możemy opisać charakterystyczne cechy, które są wspólne dla wszystkich gałęzi. Cała idea nie jest nowa lub nie jest momentem eureki, ale nagromadzeniem danych utworzonych w to, co widzę jako dość zwartą formułę cech charakterystycznych. Jeśli spojrzeć na NASZ system jako narzędzie oceniania to zbyt wykorzystuje on podstawę analizy tanecznej i cech charakterystycznych. Plus istnieją przykłady starej generacji tancerzy (nie chcę kłamać tutaj więc nie będę nazywać po imieniu), którzy klasyfikują tancerzy na takich jak, cisi zabójcy, żartownisie, awanturnicy i tak dalej. Więc uważam, że to bardzo przydatne, aby uruchomić te wszystkie fragmenty danych i stwierdzam, że wszyscy faktycznie podzielają następujące cechy, które po połączeniu tworzą nas jako tancerzy. Z drugiej strony widzę formułę, jako kolekcje kierunków, takich jak kierunki na kompasie można kierować się w jedną stronę lub w kilka kierunków zwiedzając w ten sposób cały świat bycia tancerką.
Jesteś artystą - w chwili, gdy tworzysz freestyle nawet, jeśli w ten sposób odtwarzasz ruchy, wyrażasz siebie, więc i swoją sztukę. Tancerze, którzy są silnie motywowani przez sztukę to dziwacy, abstrakcyjni tancerze, eksperymentatorzy. Ci, którzy przechodzą ponad granice tradycji i przez to skupiają się na stylu ponad wszystko.
Jesteś sportowcem - poruszając się potrzebujesz wytrwałości, siły, zwinności, sprawności fizycznej co jest istotnym elementem każdego tańca. Perfekcjoniści, powerowcy, trickersi, niewiarygodni kaskaderzy są wszyscy wielkimi sportowcami.
Jesteś performerem - wszędzie tam, gdzie tańczysz ludzie cię oglądają. Przeciwnicy, sędziowie, publiczność, przyjaciele. Kiedy tańczysz, tańczysz dla nich tak samo jak tańczysz dla siebie. Publiczność oznacza, że występujesz. Żartownisie, artyści, jednoosobowy pokaz mężczyzna i kobieta, Ci, którzy polują na „woooooow!” od publiczności i potrafią cały pokaz dissować przeciwnika, są to performerzy z naszej kultury.
Jesteś wojownikiem - jeśli walczysz lub jesteś w kole lub bierzesz udział w zawodach to wiesz, że jesteś wojownikiem. Jeśli nigdy nie wszedłeś w koło lub do bitwy. Nie jesteś jeszcze częścią tej kultury. Koty z koła, koty bitewne, cisi mordercy, łowcy głów, tancerze poszukujący zwycięstwa przede wszystkim są wszyscy wojownikami.
Jesteś uczonym - na każdym kroku można się uczyć, każda teoria którą tworzysz, każda rada którą dajesz lub bierzesz od znajomych, każde podejście, które odkrywasz, każdy warsztat którego uczysz wprowadza Cię w cykl wiedzy, stajesz się tym samym uczonym. Są to tancerze ze wszystkich etapów, którzy mają nazwy, wielkich nauczycieli, mądrych sędziów, chodzące encyklopedie kultury. Sprzedaje cukierki w pociągach by zapewnić byt jego żonie i dzieciom.. Jednocześnie, wciąż ciężko trenuje by rozwijać się jako bboy- tak właśnie jest głodny tego, co kocha.
Nawigacyjne wskazówki.
Ważne jest, by zrozumieć, że aby stać się prawdziwym freestyle'owym ulicznym tancerzem wszyscy muszą mieć wszystkie powyższe cechy. W naszym stawaniu się tancerzem zmieniamy się i kierujemy się wskazówkami. Tancerze przez to trzymają się trochę wszystkiego, są zwykle wszystkim po trochu, to niekoniecznie jest złe, ale to jest bardzo trudna droga do naśladowania.
Tancerze, którzy zdecydują się specjalizować w jednym lub dwóch cechach (lub śledzą jeden lub dwa kierunki w zależności od tego, która metafora ci odpowiada) muszą zrozumieć, że w tym celu muszą oni poświęcić kilka innych. Szukanie głębi jest specjalizujące. Jeden z większych przełomów przyszedł do mnie po tym, jak już całkowicie opuszczony ćwiczyłem power movesy. Nadal od czasu do czasu rzucam flair lub swipe jako przejście, ale w pewnym momencie poświęciłem sprawność fizyczną by móc przejść do artyzmu i występów. I to widać. Tancerze, którzy zaniedbują jakiekolwiek części w ich rozwoju całkowicie zazwyczaj to pokazują, staje się to oczywiste. Dlatego moja specjalizacja jest to korzystny wybór nawigacji, każdy kierunek wymaga uwagi. Ścieżka może iść w kierunku brania lekcji i szukania wywiadów aby poprawić naukę, albo spróbowania się w teatrze, aby poprawić występy, albo wyzywania ludzi by w celu poprawy cech wojownika w tobie. Tak długo, jak masz poczucie, że rozwijasz się i uczysz się czegoś nowego, pokonujesz kroki na drodze. Droga do wielkości nie zatrzymuje się na niepowodzeniach, zatrzymuje się, gdy nie ma nic więcej do nauczenia się. To co daje nam ta droga jest zaletą. Będziesz miał przewagę nad innymi tancerzami, bo przeszedłeś drogę dłuższą, miałeś głębsze zrozumienie swojej drogi, miałeś lepszą metodę. Nasycenie przyjdzie z czasem i znowu po spotkaniu wielu legend z różnych stylów.
Istotą rozwiązania jest to, aby zrozumieć, to czym jesteś i czego chcesz, a następnie porównać to do tego, jak inni postrzegają Ciebie. Zawsze wiedziałem, że byłem po pierwsze artystą. Byłem na każdym kierunku, w takim czy innym czasie, ale artysta był zawsze moim głównym tematem. Więc jeśli inni postrzegają mnie, jako jedność, to mój komunikat jest jasny. Moja ścieżka jest oczywista. Moje wybory, co, gdzie i dlaczego są jasne! Muszę trzymać się drogi do artyzmu i upewnić się, że każdy krok na niej to poprawia. Więc robiłem to przez ostatnie dziesięć lat lub więcej i patrz, gdzie jestem teraz. Jedyną osobą, która wie, gdzie iść, to ty. Znać i chcieć w tym przypadku oznacza to samo.