5 RZECZY, KTÓRE DAJĄ PRZEWAGE W BITWIE

Tłumaczenie: Boogie
Oryginalny tekst:5-things-that-give-you-an-edge-in-a-battle
„Dlaczego przegrałem?”
„On miał więcej "wstaw powód" ”
„Ale ja zrobiłem więcej X, X i X? Nie rozumiem tego…”
Większość tancerzy mniej lub bardziej zgadza się, co do tych samych aspektów, jeśli chodzi o ocenę bitwy. Na przykład footwork, powermovesy i frezy. Dla innych może być to flow, technika i muzykalność. Lub jeśli kierujemy się systemem O.U.R. wykonanie, dynamika, fundamenty, bitwa i oryginalność. Większość aspektów, o których mówimy są wizualne i jasne dla sędziego. Chciałbym porozmawiać o aspektach, które są bardziej i mniej oczywiste, nieświadome dla oka. Mogą one dać przewagę podczas walki, gdy umiejętności są silne po obu stronach. Ten artykuł jest opinią, ale zachęcam dokładnie zapoznać się z 5 następującymi aspektami.
Świadomość przestrzenna
Ważne, aby mieć świadomość przestrzeni i w pełni to wykorzystać. Czy korzystasz z ruchów, które pokrywają całą podłogę bitwy czy robisz wszystko na małej przestrzeni w środku parkietu? Jeśli oglądasz kogoś na dużej scenie, jest on atrakcyjny, jeżeli widzisz go poruszającego się z jednej strony w drugą i wykorzystującego całą platformę. To także liczy się na małych obszarach. Bboy robi ruchy, które są zbyt duże dla małej przestrzeni i będzie wyglądać to amatorsko lub w najgorszym przypadku, coś mu się stanie. Znasz moment, kiedy bboy rozbija się o siedzenia sędziów robiąc windmill lub airflare? Każdy czuje się zakłopotany, sędziowie wyglądają jakby się przejmowali, ale myślą w tym momencie tylko: "Czy oddałem 10 lat mojego życia na treningi, aby oceniać tego rodzaju bzdury?" => Nie chcesz tego.
Takie podejście jest bardziej zaawansowane, ponieważ trzeba mieć zróżnicowany arsenał ruchów. Musisz być w stanie dostosować się do małych podłóg lub dużych scen 10mx10m. Co oznacza, że będziesz dostosowywać ruchy do środowiska w którym się znajdziesz. Jeśli zaczynasz dopiero walki, jesteś zadowolony, że możesz przetańczyć cały turniej bez wyczerpania wszystkich ruchów, co jest zrozumiałe, choć to cenne, aby szkolić się by być silnym na różnej przestrzeni. Dobrymi przykładami w mojej opinii są Justdoit, Lagaet i Gravity.
Używanie zmiany prędkości
Wykonywanie całego seta na pełnej prędkości nie zawsze jest najlepszym sposobem, aby przejść dalej. Ogólnie rzecz biorąc, najbardziej wybuchowy ruch dostaje najwięcej punktów, ale spowolnienie raz na jakiś czas może wytworzyć nowe warstwy w twoim stylu, co jest bardzo interesujące dla widza. Nie wszystko wykonywane powoli wygląda fajnie, musisz mieć powód by zrobić robić coś powoli. Ponadto, nie trzeba ciąć prędkości do bardzo powolnej. Możesz też zrobić ruchy wybuchowe i chwilowe cięcia do normalnej prędkości a potem wrócić do większej prędkości, co tworzy również ciekawe kombinacje. Jestem bardziej fanem tego ostatniego, jeśli chodzi o mój styl, bo ja nigdy nie znalazłem nic, co naprawdę warto robić powoli, ale to zależy od celu osoby. Jeśli jesteś bardziej szczegółowy, prawdopodobnie wpasujesz się bardziej do całkowitego spowolnienia. Dobrymi przykładami są Xisco, Bruce Almighty i Neguin.
Świeży wygląd
Niektórzy mogą się z tym zgodzić inni nie, ale strój, który nosisz ma znaczenie. Jest to taniec, który kręci się wokół sztuki, piękna i komunikacji. Jeśli wyglądasz dobrze, to ruchy, które prezentujesz automatycznie wyglądają lepiej. Jeśli nosisz jakiś obdarty biało-czarny strój nikt nie będzie cię brał na poważnie. Umieść myśl w swoim stylu. To jak wyglądasz odzwierciedla swoją tożsamość. Spójrz na niektóre z najwybitniejszych ekip. EXG ma bardzo charakterystyczny styl i to widać. Squadron zawsze nosił świeże ubrania Biggest&Baddest i to było widać. Shmetta zawsze nosili bardzo jasne kolory. To pomaga. Plus, jeśli nosisz coś dobrego, automatycznie poczujesz się lepiej w swojej skórze, a to podniesie twoją pewność siebie. Wygrywasz tylko, gdy dbasz o swój wygląd.
Bycie głodnym
Osoba, która jest najgłodniejsza będzie prawdopodobnie tą, która będzie mieć przewagę i będzie wyglądać lepiej wykorzystując te same ruchy. To się liczy na każdym polu. Głodny tancerz wyraża energię na szczycie jego ruchów, które zdobywają punkty. Jest coś tajemniczego w tancerzu, który rzuca na ciebie wzrokiem Bruce’a Lee, który ma zamiar skopać ci tyłek. Tworzy to większe przewidywanie, które daje twojemu tańcowi większy wpływ. Najgłodniejsze bitwy są również zwykle najlepszymi bitwami. Tuż przed rozpoczęciem walki mówię sobie: "Mogę nie wygrać bitwy, ale równie dobrze rozpętać mu piekło zanim on ją dostanie." Wtedy zwykle to są moje najlepsze bitwy. Nie miałem nic do stracenia i dlatego stworzyłem silną, darmową energię.
Bboys, którzy pod tym względem rządzą to są Ray, Kill, Admiracles i Morris.
Pewność siebie
Zwykłe wykonanie ruchów nie jest wystarczające. Musisz wyrazić pewność siebie, która idzie w parze z ruchem. Pewność siebie może spowodować, że nawet najbardziej podstawowe ruchy będą wyglądać świetnie. Pewność siebie i bycie głodnym jest równoległe, ale nie takie same. W byciu głodnym chodzi o wykazanie większej chęci zwycięstwa. Pewność siebie jest o byciu silniejszym psychicznie, pokazując, że czujesz się bardziej komfortowo na parkiecie, niż twój przeciwnik. To może być pokazane poprzez szczery uśmiech na twarzy, przez silny taniec, ale w tym samym czasie chillować do rytmu.
Ludzie, którzy mnie widzieli jak tańczę zapewne wiedzą, że lubię się tym bawić. Gdy mój przeciwnik tańczy i utrzymuje kontakt wzrokowy, patrzę na niego jakbym był teraz najgorszym sukinsynem na świecie, żeby go zastraszyć. Dlaczego nie? To jest zabawa, to jest twoja chwila, to i tak jest show. Ciesz się tym!