Christmas Squeeze 8 - Międzynarodowo!
28 – 29 Grudnia 2020r.
ChristmasSqueeze to już 8 lat fantastycznej przygody Milejowskiego Tańca. To impreza, która z roku na rok staje się większa i coraz bardziej klimatyczna. Są w Polsce imprezy, na których wypada być i są takie, na których chce się być – do tych drugich należy właśnie ChristmasSqueeze. Jako organizatorzy staramy się z roku na rok wkładać więcej serca to taneczne święto. W tym roku Gminny Ośrodek Kultury wszedł we współprace z Lubelskim Centrum Inicjatyw Tanecznych dało kolejne możliwości by rozwinąć imprezę i stworzyć z niej coś jeszcze piękniejszego. Ten rok był również pierwszym, w którym impreza została rozbita na dwa budynki w tym samym czasie warsztaty trwały na holu GOK w Milejowie jak również na sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej w Milejowie. Dzięki czemu w tym samym czasie na parkiecie mogło trenować prawie 200 osób… Bo właśnie tylu tancerzy gościliśmy na tegorocznej edycji to prawie drugie tyle co w zeszłym roku. Strasznie nas to cieszy.
W tym roku również po raz pierwszy sprowadzaliśmy tancerza z poza granic kraju. Odwiedził nas Link Le Neil – Niesamowicie inspirujący tancerz francuskiego pochodzenia, który poprowadził warsztaty z technik Floorworku oraz dał półtorej godzinny wykład na temat mentalności tancerzy. Poza Linkiem gościliśmy również innych instruktorów z różnych zakątków Polski.
Była z nami Magdalena Wójcik (Maleństwo) Reprezentantka ekipy Radomski Kolektyw, która poprowadziła klasy z House, Słoneczny Dancehall poprowadziła Dżesika Wolińska ze szkoły Passa Passa. Za Funk Styles i Locking odpowiadał Przemysław Walkiewicz „Bestia” – wykładowca na Poznańskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Odwiedził nas również niesamowity Locker – Maciej „Zayda”, który wspaniale bawił się robiąc z warsztatowiczami Line Dance oparty o Locking i Hip Hop. Na koniec uczestniczy dostali jeszcze lekcje Tai Chi, które poprowadził Marek Sykała z Lubelskiej Szkoły Tai Chi.
Dancehall - Dzesika Wolińska
Sylwetka instruktora:
Dżesika Wolińska - związana z tańcem od najmłoszych lat, od 9 lat zagłębia się w tajniki taneczne oraz kulturę dancehallu. W 2018 roku zdobyła 3 miejsce w duecie tanecznym na ogólnopolskich zawodach dancehallowych oraz wyróżnienie na lubelskim przeglądzie talentów "Open stage". Dżesika nieustannie szkoli swój warsztat taneczny u europejskich, jak również jamajskich tancerzy, którzy obecnie kształtują oraz rozpowszechniają kulturę dancehallu. Od 4 lat promuje na lubelszczyźnie dancehall razem z Passa Passa Dance Studio, szkole tańca, w której stawiała swoje pierwsze taneczne kroki. Na co dzień zdobywa wiedzę z dziedziny fizjoterapii, by w przyszłości nieść ulgę "emerytowanym" tancerzom. Lecz zajawek ruchowych nie ma końca! Ostatnio zdobyła tytuł instruktora stretchingu, by zgłębiać tajniki dotyczące świadomości ciała oraz nauczać tego swoich podopiecznych. W życiu kieruje się mottem: "Żeby być dobrym tancerzem trzeba być dobrym człowiekiem".
OPIS WARSZTATU W PRZYGOTOWANIU
House - Magdalena "Maleństwo" Wójcik
Sylwetka instruktora:
Reprezentuje ekipę Radomski Kolektyw.
Od wielu lat szkoli się w Polsce i za granicą zdobywając wiedzę od czołowych tancerzy HOUSE I HIP HOP DANCE. Sama twierdzi, że jest wiecznym uczniem, bo taniec daje nam nieskończenie wiele wiedzy i możliwości. Jeździ na zawody w Polsce i za granicą, ponieważ podróże są jednym z najważniejszych elementów rozwoju naszego tańca i naszej osobowości.
Czyń dobro, szanuj ludzi i kreuj taniec.
Magda to człowiek energia! Uwielbiam, kiedy widać po kimś, że jara się tym co robi i jara się tym, co słyszy z głośników. Maleństwo jest idealnym przykładem na to jak czerpać fun z tańca. Najbardziej zapamiętałem jej szczery śmiech, którym zarażała pełną, a wcale niemałą salę uczestników warsztatów. A tego chyba na polskiej scenie tanecznej brakuje najbardziej: śmiechu! Od strony technicznej również istny sztos! Warsztaty zaczęły się od jackingu żeby każdy mógł wkręcić się w ten house'owy vibe, który nie opuszczał nas do samego końca. Podobało mi się to, że Maleństwo nie pokazywała miliona kroków, a skupiła się na kilku i na nich bazowała przez całe warsztaty. Dzięki temu każdy mógł przyswoić nowe rzeczy i lepiej ogarniać ćwiczenia na nich oparte :) No i stalking! Magda zrobiła z nami ćwiczenie w parach polegające na kontakcie z partnerem. Bardzo otwiera to na drugiego człowieka i pozwala zrozumieć jak jesteśmy różnorodni.
Autorem recenzji jest B-Boy Kartoon
Funky Styles i Soul Steps - Przemysław "Bestia" Walkiewicz "Karpik wjechał czas na szampana"
Sylwetka instruktora:
Jest pasjonatem tańca, jego kultury i historii. Zajmuje się tańcem nieprzerwanie od ponad 20 lat. Pierwsze kroki stawiał w stylach Electric Boogie (który był ówczesnym odpowiednikiem dzisiejszego stylu Popping) oraz breaking. Gdy poznał bogactwo kultury i tańca HipHop, jego droga zwróciła się w kierunku tańca Boogaloo i Locking. Obecnie wspiera funkową oraz hiphopową kulturę robiąc pokazy sędziując i startując w zawodach i kołach oraz ucząc się od ludzi z pasją.
Poza działalnością taneczną prowadzi wykłady i panele dyskusyjne na temat wiedzy i kultury związanej z tańcem.
W jego ulubionym stylu Locking zafascynowała go energia, muzyka, radość oraz dobra zabawa płynąca z tego rodzaju tańca i stara się to wszystko przekazywać dalej
OPIS WARSZTATU W PRZYGOTOWANIU
Hip Hop i Locking Line Dance - Maciej "ZAYDA" Zajda
Sylwetka instruktora:
Maciej ZAYDA Zajda – tancerz, choreograf, animator oraz pedagog.
Absolwent Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy w Ciechanowie na kierunku tanecznym oraz Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej we Włocławku na kierunku pedagogika ogólna.
Swoją przygodę z tańcem rozpoczął dość późno, bo od czasów studiów.
Jego taneczną specjalnością jest LOCKING, który z dużym zamiłowaniem tańczy od 9 lat. Zaczynał skromnie bo od filmików z you tube’a, aż w końcu postanowił zasięgnąć porządnej wiedzy u takich tancerzy jak: Marta „Czajna” Jaremin (Enzym Crew) , Adam „Batman” Błachowicz (DPS Kollectiv), Jarosław Edwin Siwek, Jakub Qba Łukowski (Warszawski Funk) czy nawet u samego twórcy lockingu - Dona „Campbellocka” Campbella.
Na swoich zajęciach stara się przybliżać locking nie tylko ze strony praktycznej, ale również teoretycznej, gdyż jak sam twierdzi „bez teorii nie ma dobrej praktyki”.
Warsztat od strony praktycznej byl bardzo przyjemny. Zawierał w sobie elementy różnych styli tanecznych, dając jednocześnie dużo swobody - każdy mogł tańczyć po swojemu, bez sztywno narzuconych reguł. To sprawiało, że każdy czuł sie dobrze w tym, co tańczy i mogł skupić się na samej zabawie, nie na choreografiach. Wtrącane co jakiś czas treści teoretyczne byly łatwe do zrozumienia i przedstawione w obrazowy sposób, co usprawniało naukę i dawało miejsce na użycie własnej kreatywności. Szczególnie widać to było przy lockingu - podstawowe zasady zostały nam przedstawione, a brak dokładnych szczegółów pomógł w zapamiętywaniu ruchów. Teoria dotyczyła także historii tańca i innych ciekawych wątków. Nie nudziłam się ani chwili, Zayda swoimi żartami i pozytywnym nastawieniem dawał nam mnóstwo energii, wszyscy zapomnieliśmy o zmęczeniu, wyszliśmy z warsztatu uśmiechnięci i pełni wrażeń.
Autorką recenzji jest Julia Nowosad
Florwork - Link Le Neil - "5 Members Matrice"
Sylwetka instruktora:
Link le Neil, bboy i tancerz który przez lata rozwijał swój własny styl, przede wszystkim floorwork. Podejmuje współpracę międzynarodową z wieloma firmami takimi jak Hybrid, Amala Dianor, Vendetta Mathea, Brahim Bouchelaghem, Pietragalla Derouault i inne. Jest znany również w środowisku hip hopowym i brał udział w międzynarodowych zawodach takich jak Jouste Debout, Open Your Mind czy Defipayette.
Link aka Linky Larson (tworzenie beatów) oraz Leneil creation (praca z drewnem, malarstwo) wyraża siebie poprzez różne rodzaje sztuki. Jest współzałożycielem stowarzyszenia Wynkl zajmującego się tańcem experimental w Paryżu oraz Supreme Legacy Crew. Jest założycielem Leneil Dance Company. Stworzył konferencję modułową Dance & Mental, by zrozumieć metody tworzenia aby poruszać się pozytywnie i świadomie poprzez umysł.
Twórca i właściciel łodzi, rezydencji artystycznej w Paryżu The One Piece Vert Galant. Łódź goszcząca projekt społeczny, aby pomóc artystom rozwijać się w ich karierze, tworząc przestrzeń do życia, szkolenia i wymiany. Wszystko to w sposób ekologiczny, odpowiedzialny i świadomy.
Kolejny przykład na to, że radość z tego co się robi idzie w parze ze skillsami! Link to człowiek zaciesz. Po tych warsztatach zrozumiałem jedną ważną rzecz: najważniejsze jest to, żeby iść konsekwentnie za swoimi mocnymi stronami. Każdy jest dobry w czymś innym i robiąc coś w czym nie znajdujemy szczęścia, nie będziemy nigdy wolni na parkiecie. Link pokazał nam swoje patenty na trening, ale nie one były tam najważniejsze. Najważniejsze było to JAK JE ROBIĆ. Motywem przewodnim ćwiczeń ruchowych było tworzenie czegoś szalonego z małych ruchów. Link zachęcał do tego, żeby powoli i jak najuważniej szukać swoich zakresów ruchu i rozwijać je stopniowo, zamiast od razu robić duże rzeczy.
Pozwoliło mi to zrozumieć lepiej na czym polega świadomość ciała podczas tworzenia nowych patentów. Poza tym można było zobaczyć zupełnie świeże podejście do ruchu, jakie ma Link. Mocna dawka kreatywności i inspiracji!
Autorem recenzji jest B-Boy Kartoon
Tai Chi - Marek Sykała
Sylwetka instruktora:
Większości osób kojarzy Tai Chi z grupą ćwiczącą w parku i wolno poruszającą się.
To jest tylko to co widać od zewnątrz. Aby to było Tai Chi trzeba całe ciało połączyć w ruchu, dodać oddech, osadzić się i płynnie przechodzić przez kolejne postawy. Tempo może być od bardzo wolnego do bardzo szybkiego, ale im szybsze tym większe potrzebne są umiejętności 🙂
Marek Sykała treningi Tai Chi Chuan (Taijiquan) i Chi Kung (Qigong) rozpoczął w 2001 r. i od tamtego momentu trenuje tę piękną sztukę walki nieprzerwanie. Od 2006 r. prowadzi szkołę w Lublinie w ramach federacji YMAA.
Oprócz form solo trenują także techniki w parach oraz z takimi dodatkami jak miecz, kij, wachlarz.
Warsztat przebiegał bardzo spokojnie i odprężająco, co pozwoliło na chwile wytchnienia po kilku godzinach tańczenia. Sama rozgrzewka była bardzo inspirująca, ze względu na sposób jej przeprowadzenia. Pracowaliśmy nad zmiana tępa przy wykonywaniu ruchów. Pozwoliło to na głębsze zrozumienie własnego ciała, a przy tym całkiem nas rozbawiło. Pan Marek, objaśniał każde ćwiczenie krok po kroku, przypominając uczestnikom o dokładności. Dowiedzieliśmy się również, jak technika i płynność oddziałuje na jakość ruchu.
Autorem recenzji jest Sara Beć
Po warsztatach wszyscy przenieśli się do siedziby GOK, gdzie już a parę chwil miał startować turniej Bitwa Smaków w Kategorii do lat 12. A do wszystkiego przygrywał niezastąpiony od lat Dj Smak oraz B-Boy Lebson – Czyli perkusja na żywo.
Zanim jednak to się stało była jeszcze konferencja, którą bardzo chciał poprowadzić Link. O czym była opowie wam równiez B-Boy Karton
Wykład z Linkiem umocnił tylko moje przekonanie, że to, co robił na warsztatach, jest turbo wartościowe. Poruszanych było kilka kwestii, ale najbardziej utkwiła mi w głowie część o strachu. O zmorze każdego tancerza. Często nam się wydaje, że problem ze stresem mamy tylko my, a reszta dookoła czuje się jak ryba w wodzie. Link jest żywym przykładem na to, że nawet najbardziej wybitni tancerze mają lub mieli ten sam problem. Dzieje się tak tylko i wyłącznie dlatego, że przejmujemy się opinią innych. Link powiedział, że często czuł się źle po wygranej walce, kiedy robił coś, czego oczekiwała publika i sędziowie, natomiast czuł się dobrze, kiedy walkę przegrywał, ale robiąc swoje rzeczy, poruszając się tak, jak on sam czuł za stosowne. Dał on tymi słowami świadectwo, czym jest wolność na parkiecie. Dopiero, kiedy będziemy sobą, będziemy czerpać stuprocentową radość z tańca. Niby oczywiste... Ale czy na pewno?
KILKA SŁOW O SAMYM WYKŁADZIE NAPISAŁ B-BOY KARTOON
Sam turniej przebiegł bardzo szybko nawet pomimo tego, że mieliśmy po raz pierwszy od 8 lat tak wielu aktywnie startujących uczestników.
Po ciężkich zmaganiach zostali wyłonieni zwycięzcy.
- 1 miejsce: Antoni Adamowicz i Nadzieja Kałkucka
- 2 miejsce: Julia Kot i Natalia Wyrostek
- 3 miejsce: Daria Kasprzak i Daria Malon
Natomiast w turnieju „Bitwa Smaków” powyżej 12 lat:
- 1 miejsce: Zuzanna Kawka i Zayda
- 2 miejsce: Julita Krasuska i B-Boy Bestroskee
- 3 miejsce: Krzysiek Kamiński i Anastazja Wójcik
To był naprawdę fantastyczny turniej. Po turnieju była odrobina wspólnego Jammowania, a następnie wykład na temat Historii Hip Hopu w wykonaniu Besti. Wykład przewidziany na godzin rozciągnął się do 4 godzin. Ostatni goście opuścili Milejów o godzinie 14:00 dnia następnego…
Ta edycja była dla nas bardzo wyczerpującym przeżyciem, ale widząc uśmiechy na twarzach uczestników, wiemy, że warto.

|