Highslide JS

CHRISTMAS SQUEEZE V - TANIEC, MUZYKA, PASJA, ROZWÓJ

17 Grudnia 2016r. godzina 10:00 - 18 Grudnia 2016r. godzina 08:00

Highslide JS

Z roku na rok staramy się coraz bardziej oddać klimat świąt, coraz bardziej zaczarować tancerzy Milejowską kulturą i coraz mocniej zintegrować taneczną ludność województwa lubelskiego a nawet nieco dalszych zakątków Polski. Czy nam się to udaje? Sądząc po kilku opiniach, które do nas dotarły ta edycja była dotychczas najlepsza. Sądzimy, że ta impreza ma to do siebie, że każdy znajdzie coś dla siebie czy to taniec, czy adrenalinę, czy nowe znajomości a jeśli już nic się nie spodoba to przecież są mandarynki. Ze swojej strony jesteśmy pewni jednego, w tym roku podeszliśmy do imprezy z większym rozmachem, profesjonalizmem i zaangażowaniem. Rozreklamowaliśmy imprezę w gazetach, portalach społecznościowych, radiu a nawet telewizji. Uzyskaliśmy sponsorów i wspólnymi siłami osiągnęliśmy upragniony cel.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Zjawiło się u nas ponad 50 aktywnych tancerzy a łącznie przewinęło się ponad 70 osób. Gościliśmy ludzi z okolicznych miejscowości takich jak: Jaszczów, Milejów, Łysołaje, Popławy, Białka, Trawniki ale również z nieco dalszych krain takich jak: Łęczna, Chełm, Lublin, Radom, Rzeszów, Sanok, Łuszczów, Poniatowa a nawet reprezentantki Ukrainy i Taiwanu. Przeróżne osobowości, przewspaniały klimat!


W tym roku mieliśmy gościć lokalnych wykonawców rapowych. Niestety nie udało im się dotrzeć. Bolo i Krachowy nagrali jednak wspólnie z Łejkap Studio dla nas Hymn imprezy, naprawdę pozytywny kawałek, do którego pojawi się również teledysk. Można posłuchać tutaj. Mamy własny utwór muzyczny. Czy może być lepiej?

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Impreza wystartowała o godzinie 10 i zaczęliśmy od warsztatów Hip Hop, które poprowadził Oskar Handermander, czyli nasz Rodrigez z Sanoka. O tym co działo się na Hip Hopowym warsztacie napisała dla was Wera z Ekipy Funky Fame.




HIP HOP WORKSHOP - Oskar 'Rodrigez' Handermander

Godzina 10:00 - 12:00


Sylwetka instruktora - opis do przeczytania.

Highslide JS

Warsztat z Rodriguezem rozpoczeliśmy od standardowej rozgrzewki, która przygotowała nasze ciała do dalszych częsci warsztatu. Pierwszą, rzeczą na którą Oskar zwrócił uwagę, był bans - mówił nam, że jest to najważniejszy element w naszym tańcu, który ciągle powinniśmy szlifować i udoskonalać. Przerobiliśmy go na kilka różnych sposobów, co pozwoliło nam też dobrze wczuć się w hip-hopowy klimat. Następnie przeszliśmy do podstawowych kroków takich jak np. 'Running man" czy "Roger Rabbit". Robiliśmy je w różnych wersjach i w różnych kierunkach. Oczywiście cały czas musieliśmy pamiętać aby zachowywać w sobie wcześniej wspomniany bans. Rodriguez dużo chodził po sali sprawdzając czy wszyscy poprawnie wykonują dane kroki. Potem Oskar przedstawił nam jego sposób na zajmowanie przestrzeni w tańcu - naszym zadaniem było tańczenie zajmując coraz więcej, bądź coraz mniej miejsca, płynne schodzenie z góry do parterów, ciągle pamiętając o wcześniej przypomnianych podstawach. Kolejne ćwiczenie polegało na zamknięciu oczu i totalnym wczuciu się we wcześniej samodzielnie wymyślony schemat - musieliśmy wyobrazić sobie coś co było tematem przewodnim naszego seta, zacząć go od tego i tym samym motywem go zakończyć. Wymagało to dosyć dużej kreatywności i bardzo otworzyło nam głowy na ten sposób opowiadania historii w swoich wyjściach. Następnym elementem hip-hopowego warsztatu była króka choreografia złożona głownie z wcześniej poznanych kroków. Po kilkókrotnym jej powtórzeniu prześliśmy do ostatniej części czyli koła - była to forma sprawdzenia i podsumowania tego, czego nauczyliśmy się na całym warsztacie.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Mimo, że na początku Rodriguez wydawał się trochę zestresowany, to z każdą kolejną minutą coraz bardziej się rozkręcał i całe zajęcia przebiegały w naprawdę dobrej atmosferze. Całą wiedzę potrafił przekazać w interesujący i zabawny sposób, napewno nie było nudno. Ogólnie warsztat bardzo mi się podobał i dużo z niego wyniosłam - myślę, że warto było przypomnieć o podstawach by dalej lepiej się rozwijać.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS


Kolejny warsztat sprawił, że na sali wyszło piękne słońce a wszyscy poczuli przyjemną morską bryzę na karku. To nikt inny jak Dżesika Wolińska ze szkoły tańca Passa Passa Dance Studio z Lublina zaatakowała tancerzy warsztatem z Dancehallu. O samym warsztacie opowie Boogie ze SQUEEZE.


DANCEHALL WORKSHOP - Dżesika Wolińska (PASSA PASSA CREW)

Godzina 12:00 - 14:00


Sylwetka instruktora - opis do przeczytania.

Highslide JS

Na warsztat z dancehallu Dżesika Wolińska wjechała z taką energią i uśmiechem pełnym jamajskiego słońca, że trudno było dotrzymać jej kroku. Zaczęła od bansu i kroków olschoolowych, potem przeszliśmy do kroków badmańskich, a na końcu Panowie zostali wyproszeni i poznałyśmy kilka kroków oraz zrobiłyśmy krótką choreografię w stylu dancehall queen style.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

To ostatnie mi osobiście najbardziej przypadło to gustu. Chętnie przedłużyłabym ten warsztat o dodatkowe 2 godziny. Jedno jest pewne, nikt kto wytrzymał do końca nie wyszedł bez uśmiechu na twarzy. Podsumowując, był to warsztat bardzo bogaty w wiedzę, energię i pozytywne emocje. Na pewno na bardzo długo pozostanie w mojej pamięci, tak jak ogromna pasja z jaką podzieliła się z nami Dżes.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS



Przyszedł czas na to, na co tygryski z BEZ NAZWY czekają najbardziej czyli pierwszy B-Boying. Za jego przebieg odpowiadał nikt inny, jak Marcin Sajgon aka B-Boy Sajgon z ekipy Radomski Kolektyw.


B-BOYING WORKSHOP - Marcin 'BBOY SAJGON' Wieczorek

Godzina 14:00 - 16:00


Sylwetka instruktora - opis do przeczytania.

Highslide JS

Sajgona w akcji widziałem drugi raz. Pierwszy raz zaważył nad podjęciem decyzji w kwestii tego, czy zaproszę go na Christmas Squeeze. Po warsztatach, jakie przeprowadził w Rytmie wiedziałem już na pewno, że jest to na tyle pozytywny człowiek, że chcę z nim współpracować. Tam byłem tylko obserwatorem - tutaj uczestnikiem. Sajgon ze swoją pozytywną osobowościom od razu przypadł do gustu moim podopiecznym. Swój warsztat rozpoczął od odrobiny Toprockingu. Zaprezentował dwa swoje ruchy, pierwszy z lekkim podcięciem kolana, coś na wzór przygotowania do zejścia na knee dropa. Natomiast drugi polegał na wykonaniu spina na pięcie - bardzo fajny ruch swoją drogą.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Następnie zajęliśmy się dropami, przekładaliśmy standardowy drop jakim jest knee drop na coś wyjątkowego dodając do niego rotacje w różne strony.


Sajgon nie zrobił z nami standardowego Footworku a raczej pokazał jak wykorzystywać przejścia pomiędzy footworkiem a backrockingiem. Bardzo przydatne rzeczy, takie opinnie usłyszałem nawet od moich podopiecznych - a im dogodzić to nie takie proste.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Na koniec warsztatu Sajgon podzielił ludzi na 3 sekcje: sekcje footworku, sekcje freezów i sekcję powerów. Każda sekcja to koło, w którym tancerze mieli szlifować jeden wybrany ruch. Sajgon pomagał nam rozwiązać problemy z barami, bejbisami, swipesami i inne tym podobne.



Następnie nastała przerwa, w której to był czas, by nieco odpocząć i zjeść przepyszne Pizze przygotowane przez jednego z naszych sponsorów CoTuJeta. Serdecznie pozdrawiamy i dziękujemy za wyśmienite smakowitości! Po przerwie B-Boys i B-Girls przenieśli się na salę taneczną, gdzie zamęczali Sajgona indywidualnymi pytaniami. A na holu robiło się bardzo kobieco, ponieważ Patrycja Winiarska - PATI rozpoczynała swój warsztat z Waackingu. O samym warsztacie kilka słów napisała Naniśka ze SQUEEZE.


WAACKING WORKSHOP - Patrycja 'PATI' Winiarska (RADOMSKI KOLEKTYW)

Godzina 17:00 - 19:00


Sylwetka instruktora - opis do przeczytania.

Highslide JS

Na pierwszy rzut oka Pati wydaje się przemiłą i uśmiechniętą osobą i tak właśnie było. Przez cały swój warsztat uśmiech nie schodził jej z twarzy. Na wstępie powiedziała kilka słów o historii waackingu i zaczęła się rozgrzewka waackingowa, która zawsze jest dosyć bolesna. Najgorsze było rozgrzanie rąk, ale udało się przebrnąć przez ten element.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Warsztat był wielką podstawą, gdyż były waacki do przodu i do tyłu i ćwiczenia na izolacje i koordynacje. Do tego bolo, praca nad klatką piersiową, nad biodrami jak i dodanie pracy stóp. Następnie łączyliśmy ręce i nogi, aby całość wyglądała spójnie.


Na koniec była zabawa: zostaliśmy podzieleni na grupy 5 osobowe i dostaliśmy wycinki z gazet modelek i modeli. Naszym zadaniem było zrobić takie same pozy jak na fotografiach i zmieniać je do muzyki. Świetna zabawa na uruchomienie w sobie póz. Aczkolwiek uważam, że lustro zawsze jest lepsze – Pati również to potwierdziła.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Od siebie dodam jedynie tyle, że byłam już na wielu warsztatach z różnymi Waackerkami, ale żadna nie umiała „przemówić” do mnie w żaden sposób odnośnie pracy klatki piersiowej. Wracałam z każdych warsztatów i nie umiałam tego powtórzyć ani zastosować tańcząc. Albo była klatka albo inne ruchy. Pati jakoś rozjaśniła mi tą kwestię i mam nadzieję, że teraz uda mi się to wszystko połączyć tak jak to było na warsztacie. W ogóle cały warsztat uważam za bardzo pozytywny, udany, dokładny i najlepszy!



Po Patrycji przyszedł czas na kolejną dawkę B-Boyingu. Tym razem zaserwowaną nam przez B-Boya Lebsona z Zamojskiej Ekipy Side By Side. Lebson podszedł do swojego warsztatu bardzo specyficznie. Jak było, przedstawi wam Kara z FUNKY FAME. Ja natomiast wspomnę jeszcze tylko o wejściu B-Boya OldskulE, który nie dość że swoim pojawieniem się zgotował nam nie małą niespodziankę, to jeszcze odegrał scenkę tak prawdziwą, że aż zabawną.


BBOYING WORKSHOP - Mateusz 'BBOY LEBSON' Lebek

Godzina 19:00 - 21:00


Sylwetka instruktora - opis do przeczytania.

Highslide JS

Warsztaty z bboyem Lebsonem to – pomimo bardzo późnej godziny i zmęczenia – coś wspaniałego! Te krótkie dwie godziny wystarczyły, żeby dowiedzieć się mnóstwa ważnych rzeczy, na które tancerz zawsze powinien zwracać uwagę. Pierwsza sprawa – muzyka. Muzykę trzeba czuć, to ona wyznacza „klimat” naszego wyjścia i w pewien sposób powinniśmy się do niej dopasować. Następnie Lebson pokazał nam, jak możemy zmienić zwykły krok, by wyglądał o wiele ciekawiej. Najpierw zmienialiśmy kierunek ruchu, potem wysokość, na jakiej tańczyliśmy, a na końcu bounce.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Pracowaliśmy też nad ułożeniem rąk – tu odkryłam, że piękno tkwi w prostocie. Lebson otworzył mi oczy mówiąc, że dobry tancerz nie może się bać – nie może wstydzić się swoich ruchów. By pokonać swój strach, dobieraliśmy się w pary z płcią przeciwną i razem tańczyliśmy. Warsztaty bardzo mi się podobały. Niesamowite, że Lebsonowi udało się nas rozbudzić o takiej porze. Dodam jeszcze, że słuchanie go to prawdziwa przyjemność.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS



Po Lebsonie nastał czas na odpoczynek. Dla nas jednak odpoczynek wiązał się z przygotowaniem turnieju, rozstawianiem DJa i wieloma innymi kwestiami. Dodatkowo pojawiła się Pani Dyrektor, której zadaniem było otwarcie turnieju, zrobiła to w sposób zjawiskowy. Przygotowała dla nas wszystkich tort niespodziankę z okazji 5 lecia imprezy. Za ten wspaniały gest wszyscy serdecznie dziękujemy, dodatkowo tort był przepyszny, jagodowy (mój ulubiony). Obchodziliśmy również urodziny jednej z organizatorek, czyli Boogie z ekipy SQUEEZE FAMILY, a także jednego z instruktorów - Dawida Reji czyli Ryby ze Wschodniego Bounce’u! Nie obyło się bez głośnego sto lat!



TURNIEJ ALL STYLES 2 vs 2

Godzina 22:00 - 01:00

Na turniej stawiło się 32 tancerzy, których dobraliśmy losowo w pary. Następnie ekipy, które stworzyli toczyły ze sobą zacięty bój do kawałków, które zapuszczał DJ SMAK - nasz DJ zasłużył na ogromną pionę, wspaniały człowiek. Po prawie 2 godzinach ostrej a zarazem wyjątkowo przyjacielskiej wymiany ruchów wszystko stało sie jasne.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Highslide JS

1 miejsce: Oskar Handermander (Sanok) i Kacper Gradus (Chełm - White Bears Crew ) - "Waacking Boys"
2 miejsce: Sylwia Osiak (Milejów - BEZ NAZWY ) i Julia Hałaj (Keep It Up - Estrada Chełm ) - "Eski"
3 miejsc: Paulina Stanisławek (Milejów - Funky Fame ) i Wojciech Pacan (Milejów - BEZ NAZWY ) - "Tańcuj Tańcuj"

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS

Ten turniej będę długo wspominał, ze względu na to, iż był dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Sam fakt, jaki progres robili moi podopieczni mocno mnie zszokował. Przyjemnie się na to wszystko patrzyło.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS


Po turnieju do akcji wskoczył nasz solenizant kocur ze Wschodniego Bounce’u - nikt inny jak Ryba, czyli Dawid Reja.




IMPROWIZACJA TANECZNA - Dawid 'RYBA' Reja (Wschodni Bounce)

Godzina 00:00 - 01:00


Sylwetka instruktora - opis do przeczytania.

Highslide JS Highslide JS

Jakiś czas temu byłem na warsztacie tanecznym u Ryby, jego opis również jest na tej stronie. Uważam otwarcie, że ten warsztat był jednym z najlepszych na jakich byłem - to też nie mogłem nie zaprosić Dawida do nas na Christmasową zajawkę. Pojawił się i zrobił to, czego oczekiwałem. Zaczął spokojne, nakazał nam tańczyć przez jakiś czas, ale patrząc w górę. To ćwiczenie miało na celu usunięcie z naszego pola widzenia innych ludzi, przed którymi nie możemy się otworzyć w tańcu.


Pointowanie. Bawiliśmy sie pointami, przechodząc z jednego do drugiego, najpierw chaotycznie a później nieco płynniej, by po chwili przejść w jedną jakość ruchu, pływając z jednego punktu do kolejnego.

Highslide JS

Zakrywanie ciała. Kolejne ćwiczenie polegało na zakrywaniu naszego ciała dłońmi, tak jak byśmy chcieli zakryć całe ciało w jednym momencie. Dodając do tego odrobinę płynności możemy doskonale freestylować.


Malowanie. Następnie zamienialiśmy nasze dłonie w pędzle malarskie, malowaliśmy wszystko na około całą przestrzeń, zaczynając od małych pociągnięć, kończąc na maksymalnie obszernych.

Highslide JS Highslide JS

Ewolucja ruchu. W parach pierwsza osoba wymyślała jakiś ruch, następna dodawała do niego coś od siebie, kolejna osoba go przerabiała i tak bez końca. Na koniec mieliśmy powtórzyć pierwszy wyjściowy ruch oraz ostatni, który był wynikiem wielokrotnego zmieniania i zobaczyć jak bardzo podstawa ewoluowała. Ćwiczenie świetne.


Impuls w kółeczku. Tańczyliśmy również w kółeczku trzymając się za ręce. Jedna osoba miała wejść nieco do środka i trzymając za ręce puścić impuls. Impulsem miał być jakiś ruch, który reszta musiała powtarzać.

Highslide JS

Później ustawiliśmy tunel niczym w soul train. Naszym zadaniem było zaprezentowanie siebie, poprzez chód, wyraz twarzy i pozy. Zakaz tańczenia, tylko prezencja. Następnie wykonywaliśmy soul train, w którym idący środkiem tancerz musiał zapożyczać ruchy od tancerzy tańczących po jego bokach.

Highslide JS

Następnie tunel ewoluował w dżungle, przez którą jedna osoba musiała się przedostać, początkowo ręce i nogi tancerzy, którzy tworzyli przeszkody pozostawały w ruchu a tancerz musiał ich unikać następnie osoba w środku, musiała się dostosować do statycznej plątaniny nóg, rąk, głów i przebrnąć przez ten gąszcz aż do końca tunelu. Przednia zabawa.


Warsztaty zakończyła zabawa, w której Dawid wykorzystał naszą mate do tańca, czyli szachownicę. Mieliśmy tańczyć tak, by stąpać tylko po określonym kolorze kwadratów lub naprzemiennie raz biały, raz czarny.


Warsztat ponownie spełnił moje oczekiwania.




“CHILL PARTY” - BREAKS, FUNK & RAPS WITH DJ SMAK & B-BOY LEBSON!

Godzina 01:00 - 04:00

Highslide JS

Po warsztacie przyszła pora na Jam taneczny i ogólnie pojęta integrację. Smak puszczał tak smakowite bity, że osobiście nie mogłem ustać. Jedni spali, inni jedli, jeszcze inni wyruszali do domu, udało się nawet nagrać Mannequin Chalange. Filmik już wkrótce. Jam zakończył się ok. godziny 5 nad ranem. Wszyscy tańczyli - nawet kanapa.


Ostatnia gwardia niedobitków przeszła do sali tanecznej na panel dyskusyjny z B-Boyem Lebsonem. Tam rozmawialiśmy o diecie tancerzy, o podejściu do tańca, o rzeczach, które najbardziej denerwują nas w tańcu. Takich i podobnych tematów było jeszcze sporo.



PROJEKCJA FILMU "BF MOVIE"

Godzina 06:00 - 07:30

Przed 6 nad ranem udaliśmy się do sali kinowej na projekcje BF Movie. Tam ostatni wojownicy oglądali, spali i pojedynczo znikali za drzwiami wyjściowymi. " "BF Movie" został nakręcony na przełomie 2006-2007 roku. Film jest zwięzłą opowieścią o kieleckiej scenie bboyowej. Do udziału w produkcji zostali zaproszeni ludzie, którzy mieli do czynienia z breakdancem w czasie, gdy powoli rozprzestrzeniał się w kieleckim folklorze. Materiał ten jest swego rodzaju memoriałem ku czci ŚP. Wembleya, w 10. rocznicę jego śmierci. Poprzez film chcieliśmy uczcić pamięć Piotra Nowaka, pokazując wszystko to, co po sobie zostawił - rozwijającą się scenę breakdance oraz Broken Glass. Dziękujemy wszystkim osobom, które pomagały nam stworzyć ten materiał, służyły pomocą, wyrażały opinie, a przede wszystkim przybliżały nam ówczesny kielecki klimat i wskazywały kolejne osoby, do których mogliśmy się zwrócić. PISS!!! MOVIES - Memory Of Vembley Electro Style! " Opis zaczerpnięty ze strony: Oldschoolerscrew




Podsumowanie

Highslide JS

To był bardzo pracowity dzień. Z tego miejsca chcemy strasznie mocno podziękować każdej przyjaznej duszy, dzięki której impreza mogła wyglądać tak, jak wyglądała, mieć formę taka, jaką miała.




Ogromne podziękowania składamy na ręce naszego Fotografa, który samotnie podołał tylu godzinom ciężkiej pracy. Miło patrzeć na pasję i profesjonalizm, jaki płynie od tego człowieka.




Dziękujemy serdecznie sponsorom, którymi w tym roku byli:




Dziękujemy również za Patronat Medialny oraz promocję w mediach:


Ogromne podziękowania dla Karoliny Szponar - bez ciebie wiele rzeczy nie byłoby możliwe.



Top